Deze poging lukte en op zondag 8 december is de kruising ingebouwd. Na nog een paar kleine onvolkomenheden wegwerken was het resultaat naar tevredenheid.
Het besturingsprogramma "Koploper" werd aangepast en met een aantal trams werd proef gereden. Hier en daar nog iets aanpassen aan de programmatuur en het functioneert nu naar tevredenheid.
Een overzicht met de ingebouwde kruising.
De nieuwe kruising werkt met een tweestanden relais omdat alle rail direct aan de printplaat zit gesoldeerd met hier en daar een zaagsnede voor de electrische scheiding. Maar sommige stukken spoor op de kruising zijn afhankelijk van de rijrichting een "plus" of "min" van de voeding, alhoewel je in digitaal bedrijf niet van "plus" of "min" mag spreken.
Nu nog de afwerking van de sporen en dan weer verder met de verdere aankleding van de baan.
Ja, wie mag nu eerst? ik weet het niet, de computer bepaald het.
Verwonder U niet over de trams die op het gras staan, ze staan alleen even aan de kant omdat het proefbedrijf over de gehele baan met 4 trams gedaan werd. Het eenvoudig even wegzetten van materieel is een voordeel van modelbedrijf ten opzichte van het grootbedrijf.