Deze tram werd op Ebay aangeboden "fur Bastler", dus er werd een redelijke prijs geboden met de bedoeling om hem om te bouwen als Rotterdamse Düwag tram. Bij aankomst bij de MTSA bleek de tram echter uiterlijk in zo'n uitstekende staat te zijn dat afgezien is van ombouw, zonde om het mes er in te zetten.
Oordeel zelf over de uiterlijke staat, zonde toch om in te zagen en snijden?
Als eerste werden de kappen afgenomen en de wielassen verwijderd evenals het aangedreven draaistel. Wielen, tandwielen en draaistel werden in de ultrasoon gereinigd, daarna werden de wielassen omgespoord van 16 mm naar 12 mm.
Dan hou je de zaken over zoals op onderstaande foto voordat de samenbouw en digitalisering weer kan beginnen.
klaar voor omsporen en samenbouw, nog wel even verlichting in de kappen maken.
Na de samenbouw en de eerste proefrit bleek de motoraandrijving niet correct te functioneren. De motor draaide maar rijden ? niks rijden! Het bleek dat de kunststof meenemers wat ruimte hadden op motor en draaistelas, dus ook de reden waarom de tram "fur Bastler" werd aangeboden. Een drupje 10 secondenlijm biedt uitkomst en de proefrit daarna was geslaagd te noemen.
Voor de presentatie werden de 4 ROCO trams bij elkaar gezet bij de remise in aanbouw.
Daar staan ze dan alle 4, maar snel de bovenleiding maken.
nog even vanuit een andere hoek, de middelste 2 zijn enkelgeleed, de beide buitenste trams zijn dubbelgeleed.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten